Parma, 7 marzo 2018 – Giovedì 15 marzo, a partire dalle ore 9, nella Sala Riunioni del Plesso di Matematica (Campus Scienze e Tecnologie dell’Università di Parma) si terrà il workshop Recent advances in Calculus of Variations and PDEs.

L’evento è organizzato da Emilio Acerbi e Paolo Baroni, docenti del Dipartimento di Scienze Matematiche, Fisiche e Informatiche dell’Università di Parma.

Programma:
ore 9 - Chao-Nien Chen
(National Tsing Hua University)
Localized patterns in a three-component FitzHugh–Nagumo model revisited via an action functional

ore 9.55 - Eleonora Cinti (Università di Bologna)
Some recent results in the study of nonlocal minimal surfaces

ore 11.20 - Dario Mazzoleni (Università Cattolica di Brescia)
Regularity of the free boundary for a vector-valued Bernoulli problem with no sign assumptions

ore 14 - Marcello Ponsiglione (Sapienza Università di Roma)
Existence and uniqueness for crystalline mean curvature flows

ore 14.55 - Cristiana De Filippis (University of Oxford)
Higher integrability for constrained minimizers of integral functionals with (p,q)-growth