The 2020 edition of the bi-annual congress of the Italian Society of Applied and Industrial Mathematics (SIMAI) will be held in Parma, hosted by the Università di Parma, at the Campus Congress Center “Plesso Aule delle Scienze”, Parco Area delle Scienze, 43124 Parma, from August 30 to September 3, 2021.

COVID-19 Emergency

Due to the continuation of COVID-19 emergency all over the world we have decided to further postpone the conference in the hope of meeting in person.  If the situation is still critical at the beginning of summer 2021, online participation will be allowed. We trust again in your support and participation. The new deadlines are now available.

We wish you the best,
the Organizing Committee

Il XV congresso SIMAI, Società Italiana di Matematica Applicata e Industriale previsto per giugno 2020 presso l'Università di Parma è stato posticipato al 30 agosto e proseguirà fino al 3 settembre 2021.

Organizzatori del convegno i professori dell'Università di Parma ALessandra Aimi, Marzia Bisi, Mauro Diligenti, Maria Groppi, Chiara Guardasoni, Simona Sanfelici.

Il ruolo della SIMAI è quello di promuovere  la ricerca matematica nelle scienze applicate e industriali proponendo una visione della matematica applicata trasferibile dall’accademia all’industria.

Informazioni e scadenze disponibili alla pagina web del convegno http://www.simai.unipr.it/